Vardagen

Någon förtjänar en käftsmäll

Så är det verkligen. En stor, fet, käftsmäll.

Denna ”någon” är alltså jag själv. Jag är ett sånt klantigt jäkla as så det finns inte någon like.

Häromveckan var jag hos tandläkaren. Det var när jag precis nyss hade fått order om att inte belasta foten mer än nödvändigt. Jag var dessutom ute i sista sekunden som omväxling. Som de flesta vet så är det inte alltid lätt att hitta parkeringsplatser mitt inne i stan, men jag hittade en, bara rakt över gatan från ”min” tandläkare. Jag hade inga småpengar, men automaten hade en kortläsare så jag tänkte att det nog bör fungera. Det gjorde det inte, den accepterade nämligen bara tankkort, och nåt sånt har jag inte. Nähäpp. SMS-parkering verkade inte heller fungera just där, men däremot kunde man telefonparkera. Jag har aldrig gjort det innan, men jag tänkte att det kan ju säkert också vara smidigt. Så så blev det.

Jag ringde numret som stog på automaten. En trevlig tjej tog emot min ”anmälan”, jag fick berätta hur länge jag skulle stå, betalningsmetod, ange registreringsnummer och ange telefonnummer. Jag valde att stå hela parkeringstiden, som var två timmar, det kändes inte som hela världen. Tjejen berättade dock att om det är så att det hade gått väldigt snabbt, så kunde jag lätt avbryta parkeringen genom att ringa kundtjänst igen, och då skulle inte mer pengar dras än för den tid jag stått. Smidigt tyckte jag. Jag var noga med att fråga om det var något annat jag behövde veta, hur eventuella parkeringsvakter skulle se att jag betalat via telefon osv, och jag fick bra svar.

Ja jag är ju dummare än tåget. Eller så var tjejen på kundtjänsten dummare än tåget, och jag bara lagomt dum. Jag vet inte.

Häromdagen såg jag att 180 kronor hade dragits från mitt konto, mitt redan sjukt tomma konto. Jag loggade direkt in i internetbanken eftersom jag inte kunde dra mig till minnes att jag betalat den summan för nånting på bra länge. EasyPark stog det. Jag höll på att ramla av stolen. Nånting måste ha blivit fel tänkte jag, så jag började kolla runt på deras hemsida (kundtjänsten hade redan stängt).

Det visar sig att telefonparkering via EasyPark är ett förbannat jävla abonnemang. 99 kronor i månaden kostar det, plus det man parkerar för, plus nån jävla startavgift. Gissa hur korkad jag känner mig?! Hade jag vetat att det var ett jävla abonnemang så hade jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG godkänt nånting, jag vill inte ha nåt jävla parkeringsabonnemang. Satans jävla skitföretag, satans jävla skit-erika. Borde ha fattat att det inte var så enkelt som det verkade.

Dessutom blir jag galet irriterad över att inte kundtjänstbruden kunde förklara tydligt nog att det handlade om ett ABONNEMANG, och inte bara en engångskostnad för själva parkeringen? Åhhh helvete vad irriterad jag är.

Imorn ska jag ringa till deras kundtjänst och säga upp skiten. Jag har ingen förhoppning om att få några pengar tillbaka, men jag ska minsann försöka, och jag ska säga dem ett sanningens ord om hur man upplyser folk om vad de ska ha för tjänster, och till vilka priser.

På ett trevligt sätt givetvis, jag är en trevlig person. Och dessutom vet jag hur det är att sitta i kundtjänst. Men nån måtta får det vara – rätt ska vara rätt.

Säg mig vad du tänker om detta

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s