Den här dagen… nu är den äntligen slut

Äntligen hemma i lugn och ro igen. Den här dagen blev ju verkligen inte som jag hade trott att den skulle bli.

Finevän hämtade upp mig vid 18-tiden. Vi begav oss upp till Saltvik, fick upp bilen på släpet (jag hade hjärtat i halsgropen the whole time, sånt där är inte min starka sida) och det var med nöd och näppe den fick plats. Som A konstaterade, hade bilen varit några decimeter längre så hade den inte fått plats. Det var på det berömda håret, med andra ord.

Biltransport

Men på kom den. Och lite senare var vi på väg söderut. Vi lämnade av bilen hos mamma och Leifs bekant på Alnö, sedan blev det en korv på Statoil, och sedan vidare för att återlämna släp och bil.

Jag är så galet tacksam för de här underbara människorna som lånat ut bil och vagn, och inte minst underbara A som ställer upp för mig som en sann ängel.

Men som sagt, kvällen blev ju inte som jag hade trott att den skulle bli. Jag hade verkligen sett fram emot att göra sällskap med syster och åka ut till Robin och Madde, så det var väl det som kändes mest pissigt med hela den här kvällen. Sen ska jag väl erkänna att det finns betydligt sämre sätt att spendera sina kvällar än med A, men med tanke på att både han och jag egentligen hade andra planer så kändes det ganska fel. Fel, men ändå trevligt.

Ja, den här dagen alltså… Hoppas verkligen jag kan somna när huvudet hamnar på kudden sen, för jag har ingen lust med en sömnlös grubblerinatt efter den här dagen.

Säg mig vad du tänker om detta

