Dagbok · Photoshoot

Nationaldagsfirande i bilder

Jag var ju ner på stan en sväng igår med. Kunde inte riktigt låta bli. Var nära på att åka hem redan innan jag parkerat dock, just för att det var mer eller mindre omöjligt att hitta en parkering inom några kilometers radie. Hittade en på Köpmangatan till slut dock, flyt!

Kjell Lönnå tillkännagav att det var omkring 26 000 pers på stan för nationaldagsfirandet, not to shabby. Hur de räknade vet jag dock inte, men mycket folk var det helt klart. Here comes lite bilder.

Jag träffade mamma och Leif. Mamma skulle dansa med gillet för nysvenskarna i Stadshuset, och Leif var uppsnofsad till tänderna eftersom han var där och skulle sjunga med Kammarkören.
Sundsvalls Folkdansgille hade dansuppvisning
Gina Dirawi, känd från Melodifestivalen, höll nationaldagstalet. Bra tal! Jag brukar inte riktigt säga så här, men… Vad har hon på sig?! Nattskjortan? Jag förstår mig inte på det, så alltså måste det vara nåt slags mode… Eller?
Killen ovanför ”T”-et måste ju ha haft dagens bästa utsikt iaf!
Det var kampsportsuppvisning, minns inte vad detta var för ”gren” dock
Det var MMA-uppvisning…
…och det var medeltidsmänniskor på plats!
…och det var medeltidsfight med.
En medeltidsvinnare, skulle jag tro

Det var helt klart en trevlig tillställning på stan, och helt okej väder så länge solen var framme, men sedan blev det jävlarimig kallt som tusan. Kändes som minusgrader, och jag var INTE klädd för minusgrader (det var inte minusgrader, men inte över 10 grader varmt heller. Burr!).

Men ja. Trevligt var det iaf. Jag gillade medeltidarna mest. Och folkdansen. Hade någon sagt till mig för 20 år sedan att jag skulle säga så så hade jag säkert kastat ett durspel i huvudet på dem. Höhö. Eller åtminstone försökt!

Säg mig vad du tänker om detta

