Dagbok · Photoshoot

Jag skippar fotbollen, med flit.

Ja, jag vet att Sverige spelar match ikväll. Fotbolls-EM. Ärligt talat så skiter jag i vilket. Fotboll är en sån galet tråkig sport, jag förstår inte hur så många kan tycka att det är Guds gåva till mänskligheten. Tacka vet jag hockey, och ridsport! (Det där lär väl sticka i ögonen på både en och annan, haha).

Lite i kollisionskurs med ovanstående så kan jag även nämna att jag är så enormt uttråkad. Jag är trött och seg, motivationslös, butter och diverse annat man kan tänka sig. Ingen speciell anledning heller, utan bara sådär apropå ingenting. Jag har lust att skriva nånting intressant, eller underhållande, eller nåt vad som helst, men jag har ingen fantasi. Så om någon vill läsa om nåt, så säg till. Lite ”Ring så spelar vi”, fast i bloggform.

Annars då…

Ja jag kom till en ganska fånig insikt idag. Jag var ute och gick med Lillebror och som vanligt (ja, det hör faktiskt till vanligheterna) så gick jag och funderade på hur jag ska styra ekonomin för att få livet att gå runt även denna månad. Det slog mig att jag hellre tankar bilen full med bränsle och lever på vatten och luft, än att äta ”lyxigt” men tvingas vara hemmasittande. Det är helt klart mer värt för mig att kunna ta mig ut med bilen, om så än bara för en liten ”nöjestur”, även om det innebär en månad med nudlar. Det är dock svårt att försvara ett sådant beteende, eftersom det är ”bättre att spara in på bilkörning än på mat”. Ett resonemang som jag absolut förstår, men jag mår sämre när jag känner mig låst. Det är min förklaring, and I’m sticking to it!

Och apropå bilar…!

.

Sedan har vi bilar från kategori: ”Vad i hela friden har de där att göra?” Alltså, tuffa bilar i all ära, men de borde väl ha en egen cruising i så fall. Tycker inte riktigt de ”hör hemma” bland de gamla vrålåken från typ 50-talet.

.

Sen till sist så har vi de som hör till katgorin; ”Det är pinsamt att de ens befinner sig i samma del av stan!” Allvarligt talat, jag kan inte komma på någon som helst anledning till att man måste åka just den sträckan som cruisingen använde, om man inte avsiktligen ville köra där. Det ligger inga bostadshus längs den vägen (visserligen finns en parkering precis i början av sträckan, men det är kanske 50 meter till ”insläppsrondellen” där, man behöver alltså inte köra hela crusingsträckan för att komma dit). Så när det då kommer en random ”svensson-bil” så känns det… aningens malplacerat. En Saab 93 liksom, whaat? Fast dessa var nog snäppet pinsammare…

Åh, jag skulle ”typ skämmas ihjäl lixom”.

2 thoughts on “Jag skippar fotbollen, med flit.

  1. Man får väl välja själv hur man vill prioritera sina pengar, det var väl det som var bra med att bli vuxen ;)

    1. Haha jo men problemet är att jag, ganska många månader utav de flesta, måste låna pengar för att klara månaden ut. Och då kan man ju inte direkt säga: ”Jag har mat så jag klarar mig, men bilen står still”. Det känns lite fel :)

Säg mig vad du tänker om detta

