Men ge fan i att samarbeta då, teknikskit!

Jag får nåt jävla sammanbrott när tekniken vägrar samarbeta med mig.

Jag tänkte att jag skulle experimentera lite och lägga till en favicon på min kära blogg (för att kanske i förlängningen kunna göra detsamma på en annan wordpressblogg.. hrm). Jag har sett på andra bloggar att det går, så jag tänkte, att det borde ju gå på min med. Och det gör det säkert – om man fattar vad man håller på med.

Jag hittade först en variant. Det skulle vara så enkelt och smidigt – man skulle ladda hem nånting och installera det i wp genom nåt slags ”plugin”. Jag har sett alternativet plugin här i panelen någon gång tidigare, men inte använt den. Så därför, logiskt nog, så finns den inte där när jag nu söker efter den! MORR! Jag tycker att jag sökt igenom varenda tänkbar meny, men ingenstans finns det texten plugin. Jävulskt störande.

Så, jag sökte efter en annan väg. Seek and you shall find. Här skulle man börja med att skapa sin favicon. Gjort, enkelt, den skulle döpas till favicon.ico, inga problem. Sedan skulle man ladda upp den på sin blogg. ”Upload the generated file (”favicon.ico”) to your site. Verify it’s there by typing http://mysite.com/favicon.ico in the browser’s location, where ”mysite.com” is your site’s address”. Jag förstår precis vad om menas, men det är tammefan omöjligt. Wp vill inte låta mig ladda upp något med filändelsen .ico . Så nej, det sket sig också. Fast sanningen är väl den att även om jag hade lyckats med det steget, så hade jag nog gått bet på nästan, eftersom det där nämns att man ska in bland koderna och joxa, och som jag förstår det så kan man bara göra det på Wp om man betalar för sitt konto, vilket jag inte gör och inte tänker göra i framtiden heller.

Tredje gången gillt tänkte jag när jag hittade ännu en variant (metod 2). Men tji fick jag, återigen föll jag på samma ställen; jag kan inte ladda upp en .ico-fil, och jag hittar ingenstans där jag kan rota i koderna utan att betala. Jävla skit. Måste fråga någon av dem som lyckats, ifall det är en fråga om betalning eller ej, eller ifall de har någon annan klurig metod.

Gaaaah jag hatar teknik!

Säg mig vad du tänker om detta

