Sportsligt

Ibland blir man ju bara nyfiken…

Syster: Hockeyrelaterat! Be gone.

Silly Season är egentligen ingenting som jag är överdrivet intresserad av. Att spekulera kring vem som kanske kommer eller kanske inte, vem man vill ha eller inte vill ha, det är ingenting jag orkar lägga energi på. Man får ju faktiskt reda på förr eller senare vilka som kommer ingå i laget till slut lagom till säsongstarten ändå, och det är ju ingenting jag kan påverka, oavsett vad jag vill eller inte vill.

För någon vecka sedan, tror jag det var, så gick Modo ut med att Marcus Nilson var klar för Modo. Inget jag varken jublat eller klagat över, mest bara ryckt på axlarna och tänkt ”Jaha”. Idag, för knappt en halvtimme sedan, kom ett pressmeddelande från Modo där de informerade om att det inte blir någon Nilson i Modo. I pressmeddelandet står bland annat:

Senare visade det sig dock att det var komplikationer kring en del detaljer som parterna skulle enas om vilket har inneburit att vi i samförstånd bestämt att ej genomföra övergången.

MODO Hockey har inga kommentarer kring vilka detaljer som ej gick att lösa.

Och jag kan inte låta bli att bli SJUUUUKT nyfiken! Jag hatar sådana där interna grejer där man vet att det finns information som folk säkert skulle vilja veta, men det är inget som företaget/laget/whatever vill dela med sig av. Då börjar ju spekulationerna istället. Förr eller senare kommer någon med information ”från en säker källa” som ändå i slutändan visar sig vara helt felaktig.

Men jag blir ju nyfiken. Jag må vara ointresserad av Silly Season, men skvaller som detta kan jag inte låta bli att bli biten av…

Tell med, I want to know!

Säg mig vad du tänker om detta

