I’m back!

Någon som saknat mig? Inte det? Nej men skit i det då…! :P

Nu är jag hemma igen iaf. Det blev en liten blixtvisit till Sollefteå igår. Tog med mig Lillebror i skuffen och drog iväg. Gjorde en taktikförändring och körde 86:an uppöver istället för Viksjövägen, BRA VAL kan jag tala om, helt utan ironi. För det första var vägskicket väldigt mkt bättre. För det andra var vägdragningen bättre, eller vad man ska kalla det. Det var en bra väg, mellan 90-110km/h större delen av sträckan, bara att gasa på. Men det bästa av allt: UTSIKTEN!

Herre. min. jävla. gud!

Lite bittert att man själv kör när man åker sådana vägar, för helst hade jag velat sitta med näsan klistrat mot rutan och bara stirra på den fantastiska utsikten över Indalsälven. I shit you not. Jag fick rysningar i hela kroppen av det lilla jag såg. It took my breath away, verkligen.

Resan i övrigt gick bra, men den lille fyrbente i skuffen pep mer eller mindre konstant hela vägen. Ganska irriterande, skulle jag vilja säga… Väl uppe så blev det pitstop hos J’s föräldrar. Där var det hundar så det räckte och blev över. Lillebror var inte helt nöjd med att sitta i bilen, så efter ett tag fick han komma ut. Jag blev lite utskrattad eftersom jag tog ut honom i koppel till att börja med, men hey, vem vill chansa liksom?! Han kom ganska bra överens med hundarna där, såvitt jag såg. Tre tikar och en kastrerad hane. Kan dock inte påstå att han visade sig från sin bästa sida, för det var en konstant och evigt pipande. Jag har ingen aning om hur man ska få tyst på honom när han håller på så där.

Nån timme senare åkte vi iväg till några vänner en bit bort. Där blev vi kvar resten av kvällen, väldigt trevligt må jag säga! Frampå nattkröken så blev det hemfärd till vännen min, för lite soverier. Jag tror jag sov kanske tre timmar eller nåt sånt, men jag sov faktiskt riktigt riktigt gott. Som en klubbad säl, kan man säga. Blev väl ändå att jag låg och drog mig ett bra tag innan det blev uppstigning. Åkte iväg ett tag sen igen. Lillebror väsnades som tusan i bilen, värre än igår, jag fattar inte. Sådär mkt har han aldrig protesterat mot att åka bil förut. På tillbakavägen var det precis samma sak, även fast han dessa två gånger hade sällskap av fina Wilma där i baksätet. Knäpp hund.

Fina Wilma!

Hur som helst så räknade jag väl kallt med att det skulle bli en ”lång resa hem” med tanke på hur han hade låtit under de senaste bilresorna. Men icke. När vi var på väg hem – inte en knyst! Inte ett pip! Då passade det minsann att vara tyst och snäll, när ingen annan är i närheten. Typiskt ♥

Jag hade egentligen tänkt ta Viksjövägen tillbaka, mest eftersom vi körde en kringelikrokväg på vägen upp, så jag trodde inte att jag skulle hitta rätt väg tillbaka. Men jag chansade, jag ville mkt hellre köra 86:an än Viksjövägen. Och jag hamnade ju faktiskt rätt med. Tur man har koll. Gjorde två stopp längs vägen. Det första var Thailändska Paviljongen. Galet vackert ställe. Jag stannade dock utanför staketet, hade ingen lust att betala in mig bara för en snabbis. Hade varit annat om man hade haft sällskap och relativt obegränsat med tid. (Jag hade inte bråttom nu heller, egentligen, men hade känts dumt att gå där själv och lämna Lillebror i bilen).

Thailändska Paviljongen

Nästa stopp blev en utsiktsplats längs älven. Jag hade spanat in den på vägen upp, så jag visste att det var ett bra ställe att stanna på. Stog där och tittade en stund. Svårt att ta bilder, jag vet inte riktigt jag ska tänka när det är stora landskap och sådär, men guuuuuuuuuuuuuuuuuud så enormt vackert det var där. Svårt att ta in.

SÅÅÅ VACKERT! Man blir alldeles mållös.

Så ja. Det är vad jag har gjort de senaste 24 timmarna ungefär.

Ni då? Har jag missat nåt?

Säg mig vad du tänker om detta

