Är det någon landslagsfotbollsintresserad som fortfarande bryr sig om EM?

Om jag mot förmodan skulle få för mig att kolla på fotboll så skulle det vara i ett mästerskap. Men den här gången har jag varit helt ointresserad från början till slut. Av EM, menar jag. Jag vet ju att många andra enbart tittar på EM och sveriges matcher däri, för att det är just EM, och skiter i fotboll övriga tiden av livet.

Så min stilla fundering är denna: De som nu är som jag, som bara skulle få för sig att kolla på fotboll under pistolhot (eller om det är ett mästerskap), kommer de fortfarande titta och leva sig in i den sista matchen för svensk del? För visst är det väl fotboll ikväll? Jag kan ha fel, jag har noll koll. Jag menar, som jag fattat det så är det ju redan kört för Sverige oavsett hur det går i deras sista match. Frankrike, visst var det så? De lär ju få stryk oavsett. Eller är Frankrike eller dåligt fotbollsland? I så fall kan det bli kryss.

Ja som sagt, jag gissar. Jag har ingen koll på spelschema och jag orkar inte kolla upp det något närmare än så heller. Dessutom är jag dagvill. Och ointresserad av fotboll.

Men visst, jag kan väl vara lite typisk svensk jag med; HEJA SVERIGE FRISK HUMÖR, DET ÄR NI SOM SUSEN GÖR! HEJA HEJA HEJA!

Eller nåt sånt.

2 thoughts on “Är det någon landslagsfotbollsintresserad som fortfarande bryr sig om EM?

Säg mig vad du tänker om detta

