Däckbyte – You are doing it wrong!

Lady Dahmer skrev ett inlägg tidigare med ett utklipp från tidningen Solo, där hon mötte Katrin Zytomierska i en debatt angående ”hen”. Jag är ingen hen-förespråkare (även om jag kan se nyttan av det i vissa, få, fall), så jag var ganska beredd att såga det inlägget helt och hållet, speciellt när LD redan i början går ut med att säga att hon framstår som en nobelpristagare i fysik jämfört med denna Katrin.

Sedan läste jag texterna.

Och sedan höll jag med LD. Inte vad gäller användandet av hen alltså, utan vad gäller intelligensnivån på den andra texten.

”Det går ett obehag genom hela min kropp när jag tänker på splittade notor och kvinnor som ligger på rygg i skitiga kläder (ok, fattar att det för vissa kan framstå som sexigt) för att prompt envisas med att byta däck för att bevisa att de visst kan!”

Ja, vad säger man… Förutom detta; att om du ligger på rygg när du byter däck, då tycker jag nog ändå att du krånglar till det utav helvete. Jag är ingen karl, jag kommer aldrig kalla mig hen, men jag kan byta däck, och jag behöver då varken ligga på rygg eller bli speciellt skitig för att göra det.

Just sayin’.

Säg mig vad du tänker om detta

