Vardagen

Jag ska handleda, minsann

Nu är det bokat. På måndag ska jag och systeryster gå handledarutbildning på City Trafikskola, så att hon kan övningsköra  med mig. Jag vet inte riktigt vad det är jag har gett mig in på, så fråga mig inte. Men det är väl dags att min syster får sitt körkort någon gång, och eftersom jag inte har så mkt att göra om dagarna ändå (förutom när det blir arbetsträning) så kan jag ju lika gärna dra mitt strå till stacken och se till att hon får lite bilkörning i sig. How nice am I?!

Lite nervöst är det förstås. Dels har jag bara åkt med en övningskörningsperson en gång. Förutom mig själv, men jag var ju grym redan från början. Den jag åkte med, det var min syster, när vi skulle åka från Granloholm till Birsta.

Mamma: Ja, då är det stopp-plikt här framme
Emma: Okej
Mamma: Ja, stopp-plikt alltså
Emma: Ja, okej
Mamma, och troligtvis jag med: Men Emma, man ska stanna här!
Emma: *kör* — Jaha menade ni alltså att jag skulle ha stannat där?

Ungefär så gick det till. På riktigt. Nu är hon dock äldre, säkert 7-8 år äldre, så förhoppningsvis har hon lärt sig vad de där röda skyltarna med STOP betyder. Och om hon inte gjort det, då är det alltså mitt jobb att lära henne.

Hjälp.

2 thoughts on “Jag ska handleda, minsann

  1. Hahaha!!! Ja men då har hon väl lite körning i grunden redan, växling och sådär så då borde det ju bli piece of cake. Annat med mig som fan är helt jävla virrig och med en körskollärare som tycker jag ska köra i rusningstrafik direkt :-P

    1. Haha jo hon har ju kört förut, men jag tror inte hon är direkt van. Fast jag vet inte, jag har ingen större koll. Det lär väl visa sig om inte annat :D

Säg mig vad du tänker om detta

