Premiärbadet är avklarat!

Idag blev det en sväng till Lögdösjön igen. Varmt i luften, men sjukt blåsigt! Strandfilten attackerade mig mer än en gång kan jag tala om.

Var knappt nå folk där iaf. När jag kom dit var det bara tre yngre tjejer där, lite senare kom två killar med. Själv låg jag i stilla ro och lyssnade på Ligga med P3, lagom ansträngande och koncentrationskrävande. Riktigt skönt var det där i solen iaf.

Efter ett tag tänkte jag att, ja men va fan, jag måste ju känna på vattnet åtminstone. Så jag gick ner, klev ner med fötterna och mycket riktigt, det var kallt som tusan. Gick ut en liten bit till. Japp, fortfarande kallt, men inte lika isande som vid första ”blicken”. Fortsatte utåt. Ganska snart stog jag med vatten upp över naveln, och då var det minsann kallt kan jag tala om. Dels för att det blåste ganska rejält, och dels för att, ja, det var kallt i vattnet! Men då har man ju liksom ett val. Kliva upp eller doppa sig helt. Att kliva upp känns lite lite värdelöst när man ändå tagit sig så pass långt ut i vattnet, men doppa sig kändes väl inte heller som ett kanonalternativ. Nämnde jag att det var kallt i vattnet?

Men ja, fan flög i mig och vips var hela jag blöt. Efter det blev det dock raka vägen upp på stranden, snabbtorka sig med handduken och sedan lägga sig platt längs backen och låta solen göra det den är bäst på: värma. Och när jag väl låg där på stranden och värmdes av solen, då kändes doppet som en riktigt bra idé.

Så ja, idag har jag premiärdoppat mig. Yay!

Säg mig vad du tänker om detta

