Vardagen

Nackdelen med kontantkortstelefon

Jag har använt kontantkort så länge jag kan minnas. Jag har alltid tyckt att det varit mkt smidigare än abonnemang – jag har benkoll på hur mkt pengar jag ”får” göra av med varje månad, och risken att övergå den gränsen är väl så gott som minimal. Att hålla sig inom den gränsen brukar heller aldrig vara några problem.

Förrän nu. Såklart kommer en olycka sällan ensam. Jag hade ju ett samtal att ringa till Riksbyggen idag, kind of an important one, men som av en händelse har jag bara 4 kronor på mobilen. Wtf. Aja. Jag har delegerat, så mamma får ringa dit istället. Moget va, en 27-åring som ber mamma ringa åt henne! Äsch, jag tar emot hjälp när den finns att få. Dessutom är det bara tre dagar innan jag kan ladda mobilen igen.

Det blir tre dagar med telefonen som en telefon, istället för en ”minidator”, men det ska väl gå att överleva det med, även om vanans makt är svår att bryta…!

3 thoughts on “Nackdelen med kontantkortstelefon

  1. Men, men, får inte du någon avisering? Jag har Telia och där fungerar det så här:
    Telia sms:ar när det är dags att ladda mer samtalstid. Försöker du ringa med mindre än 20 kronor kvar får du ett sms som ber dig ladda ditt kort.
    ???
    Undrar macilane

    1. Jodå jag blir meddelad när jag har 25 kronor kvar, men det spelar ju inte så stor skillnad om man ändå inte har pengar att fylla på med! :)

Säg mig vad du tänker om detta

