TV, Serier och Filmer

Jag blir arg på mig själv

Bakgrund: Jag sitter och slökollar på ”Ellen” på TV. Dagens gäst är en väldigt gravid Jessica Simpson. Jag har alltid tyckt att hon är sjukt vacker. När hon kommer ut till Ellen så sitter jag seriöst och stirrar i bra många minuter.

”Finns det fler kändisar med samma namn? Det är ju visserligen rätt likt, men är det verkligen…”

(Bildkälla)

Varför tvivlet? Jo, för att hon är ”större” än vad jag minns. Och då syftar jag alltså inte till att hon är gravid. Jag blir förbannad på mig själv för att jag ser hennes storlek innan jag ser hur vacker hon fortfarande är. Jag menar, jag som är en tjockis om något, ska väl inte ”döma” andra om de går upp i vikt? Speciellt inte om de samtidigt är gravida. Och hon är ju dessutom fortfarande smal!

Jag är medveten om varför jag tycker att skillnaden är så extrem. När jag tänker Jessica Simpson så tänker jag Dukes of Hazzard, vilket är en film som jag giiiiiillar! Men i den filmen så är hon galet smal och väldigt ”trimmad”. Men snygg. Så jävla snygg.

(Bildkälla)

Hur som helst. Jag hatar när jag reagerar på att folk gått upp i vikt, oavsett anledning. Jag hatar det, jag hatar när folk anmärker på andras vikt, eller om någon anmärker på min vikt. Som tjockis är man väl medveten om hur många extrakilon man har, och är man en smal kändis som lagt på sig något kilo, oavsett anledning, så lär man nog vara väldigt väl medveten om det med.

Hur som helst. JS var snygg i filmen, som för övrigt är typ 7 år gammal, men hon är vacker nu med. Riktigt vacker.

Sådetså!

3 thoughts on “Jag blir arg på mig själv

  1. ja de flesta är väl lite viktfixerade tror jag…

    däremot kan det faktiskt vara ”bra” att höra att man gått upp i vikt.. IBLAND.. för en del är inte medveten om riskerna med kraftig övervikt och ser sig själva inte så stora som de faktiskt är. Ungefär som smalisar som inte ser sig själv som så smala som de är.

    Om du hänger med på mitt resonemang… Som en ögonöppnare menar jag då förstås. Men det är klart att de allra flesta är väl medvetna om sin storlek

    1. Men jag förstår inte hur man inte kan vara medveten om att man går upp i vikt. Oavsett om man är liten eller stor till att börja med så känner man ju ganska omgående på kläderna att det inte är som det brukar vara, och då börjar ju varningsklockorna ringa, så att säga. Men jag förstår absolut hur du tänker och menar!

  2. Hon är väldigt vacker på den senare bilden. Hon har både utstrålning och utseende. Och en lite större kropp kan vara fantastiskt i sängen.

Säg mig vad du tänker om detta

