Personligt

Tre år har gått sedan jag lämnade Jönköping bakom mig

Dayviews har en halvfiffig funktion som gör att man (om man ställt in det så vill säga) får upp en slags ”Minns du?”-ruta när man klickar hem till sin egen översikt. Den visar två bilder från ungefär det här datumet (plus/minus någon dag beroende på om man lagt upp någon bild just på det datumet) fast för ett visst antal år sedan. Den här funktionen fick mig idag att börja grina.

Det var nämligen idag, fast för tre år sedan, som jag lämnade Jönköping. Den 29 juni packade jag ihop mina sista prylar efter att ha jobbat tre veckor läger på Vissmålen, sedan satte jag mig i bilen och körde hem till Sundsvall.

Jag hade lagt upp en random bild på några hjärtan på DV (dåvarande bilddagboken) och skrivit en text om min tid i Jönköping. Om hur jag undrade vad jag hade gett mig in på när jag satt på tåget på vägen ner, om när jag träffade han som inte vill nämnas i bloggen, om hur jag började på KY-utbildningen och hur Maria Stigsson fick in mig som instruktör på Vissmålen. Om hur jag slet på JFK-lian men även om hur det sedan lönade sig i form att jag fick jobb som ponnyinstruktör även där. Och om hur mycket jag skulle sakna alla mina nyfunna vänner nere i Jönköping när jag flyttade till Sundsvall igen.

Jag saknar er fortfarande. Så jävla mycket emellanåt, så ni anar inte.

Texten i sig, som jag skrev, gjorde mig nostalgisk. Men det var kommentarerna under texten som fick tårarna att rulla. Underbara människor, jag saknar er som fan.

2 thoughts on “Tre år har gått sedan jag lämnade Jönköping bakom mig

Säg mig vad du tänker om detta

