Men vem GÖR så!?

Folk alltså…

Vem ringer till någon klockan 5:40 på morgonen, helt apropå ingenting, bara för att småprata? Vem GÖR så!?

Vem väljer att, istället för att köra över ett litet farthinder på ett par centimeter, köra upp på trottoaren, vars kant är typ en decimeter hög och dessutom har en rätt skarp kant? Vem GÖR så!?

Vem tar sig friheten att vara oförskämd på internet, bara för att man är någorlunda anonym där? Vart tog hyfset och folkvettet vägen? Vem GÖR så?!

Vem ursäktar sina oförskämdheter med ”Men jag är ju bara ärlig”. Bullshit. Man kan vara ärlig utan att vara oförskämd, jag lovar! Var konstruktiv istället. Eller för all del – håll tyst. Ingen blir glad av att du är elak, eller ”ärlig”. Vem gör så!?

Vem kör om på det allra mest korkade ställe, dålig sikt och dåligt väder, för att sedan lägga sig som en bromskloss längst fram? Vem GÖR så!?

Vem orkar tagga sin partner i typ varenda statusuppdatering, bild eller incheckning på Facebook? Ja vi FATTAR att ni sitter fast vid varandra vid det här laget, är ni rädda för att någon ska tro att ni inte längre är tillsammans för att det inte syns på fejjan att ni gör allt tillsammans? Men jag menar, hur orkar man? Vem GÖR så?!

Vem ropar otrevliga tillmälen efter okända människor på ett köpcentrum? (Inte mig). VEM FAN GÖR SÅ?!

.

Okej. Vissa saker är lite överdrivna. Men det blir lätt så när man är lite milt irriterad!

(PS, slå mig i huvudet med en påk om jag börjar göra som någon av de ovanstående. Och slå hårt.)

Säg mig vad du tänker om detta

