Bloggutmaningar och nöjen

En sån där lista!

Vilken svordom använder du mest?
Fan, helvete och jävlar. Försöker dock svära så lite som möjligt.Äger du en iPod?
Nix

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Nio. Många tycker nog att man inte behöver ha en väckarklocka för att vakna då, men det behöver jag.. :)

Hur många resväskor äger du?
En. Den fick jag när jag skulle flytta till Jönköping

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
En vän skulle jag nog säga. Såvida det inte handlar om min syster :)

När var senast någon stötte på dig?
Beror på om man ska räkna face-to-face eller om internet räknas… haha. Internet var igår, face-to-face var väl… Äsch, jag minns inte ens :) Eller jo förresten, det var nog när R var här och hälsade på.

Vad åt du till middag senast?
Mamma bjöd på korvstroganoff igår, sååå gott!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja det tror jag säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
060

Är du blyg inför det motsatta könet?
Det beror ganska mkt på situation och vad man har för relation till den andra personen.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Men in tights, Det våras för sheriffen, Sweet home Alabama och båda En värsting till syster-filmerna. Jo, och Snowroller.

Pratar du några andra språk?
Engelska.

Diskar du din egen disk?
Ja, vem skulle annars göra det? Mina tre ludna sambos är inte till någon hjälp på den fronten :( Är kär i min diskmaskin dock :)

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej det är inget ”krav” från min sida. Om förslaget däremot läggs fram som: ”Får jag bjuda dig på middag/bio/annat”, så ja, då tycker jag han ska bjuda. Om man däremot säger nåt i stil med ”Ska vi hitta på något, spela minigolf eller nåt sånt?” så är det en annan sak. Jag har dock inga problem med att betala var och en för sig, eller att bli bjuden. Har jag ekonomi till det så tycker jag också om att få bjuda.

Vad har du med dig in på bion?
Sällskap och något att dricka. Helst inte ngt med kolsyra dock, tycker det är pinsamt med kolsyre-pscht-et som kommer när man öppnar flaskan :P

Har du en blogg?
Hahahah näääe… :)

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor. Omtänksamhet.

När sov du senast på golvet?
Förra helgen, fast bara i kanske en halvtimme. Det var när jag hade så fasligt ont i ryggen, jag tänkte att det kanske skulle funka bättre att ligga på det hårda golvet. Did not work.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
För att fungera behöver jag nog 8 timmar. Men jag tycker om att sova, så jag sover gärna upp till 12 timmar ibland. (Sällan det blir så länge dock)

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, det är jag! Jag känner mig nästan elak som dömer andras språkbruk, även om kritiken enbart förekommer i mitt eget huvud.

Vad var det senaste du åt?
Knäckemackor med messmör!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Aldrig i hela mitt liv!

Tycker du om att krama folk?
Det beror helt och hållet på vem, och i vilken situation. Det där sociala kramandet kan jag ha riktigt svårt för, men är det tex en kille jag gillar så ÄLSKAR jag att kramas…

Äger du en digitalkamera?
Jaaaa, världens bästa Nikon D40.

Vad är du allergisk mot?
Aspartam

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Jag har ingen som helst aning. Erik kanske? :P

Säg mig vad du tänker om detta

