Photoshoot

Bland blommor och … flugor

Jag fick ett litet infall förut, så jag tog en promenad med kameran i släptåg istället för hund. Det känns alltid fel att gå ut på promenad utan hunden, lite som ”slöseri med promenad”, men att fota när han är med är så när omöjligt som man kan komma. Det blir inte samma lugn och ro helt enkelt.

Hur som helst. Det blev en liten träningsrunda med kameran. Börjar förstå den mer och mer, men det går ju sakta. Jag hade tänkt prova att använda andra inställningar än manuella läget, men jag förstår fortfarande inte hur man ska få det till något vettigt. Men å andra sidan tycker jag inte att jag direkt misslyckas med det hel-manuella läget heller… :)

Jag skulle dock vilja kunna få till bilder liknande dessa utan att behöva vara max en-två decimeter från motivet. Hur gör man då?

Säg mig vad du tänker om detta

