Nu är hon här!

Nu har det väl gått ett tag, knappt en timme, sedan Novas ankomst. Himla vacker hund det där! :)

Första stunden gick åt till att (för Nova) sniffa in stället och kolla läget. För Lillebrors del så har första delen gått åt till att pipa. Och pipa. Och försöka få Novas uppmärksamhet. Och pipa lite mer. De lugnade dock ner sig ganska snart, de har legat i soffan tillsammans. Nova snuttandes på sin snuttefilt och Lillebror pipandes bredvid.

Katterna lät jag vara instängda i sovrummet när Nova kom hit, jag antog att de skulle skita på sig av kaoset som uppstår när de båda släpps ihop till att börja med. Nu när de lugnat sig så öppnade jag dörren till sovrummet. Kapten blev som väntat stor som … ja, ungefär dubbelt så stor som sig själv, men Chefen tog det hur lugnt som helst och bara gick ut ur sovrummet. Nova ägnade dem knappt en blick, så så mycket trauma blev det av den saken!

Just nu ligger Lillebror i soffan, Nova ligger under köksbordet, Kapten ligger i sovrummet och Chefen på klösmöbeln.  So far, so good.

Jag tror säkert det kan bli en bra helg detta.. :)

Säg mig vad du tänker om detta

