Psyksommarlov

Idag är det dags för sista gången på affektiva för ”vårterminen”. Från och med måndag går Kenneth på semester, så då tar vi alltså uppehåll i tre veckor. Det ska bli ganska skönt, förhoppningsvis kan mitt defekta psyke uppföra sig som folk under den tiden.

Idag ska vi dock köra en annan taktik än vad vi gjort tidigare. Vi ska nämligen gå ut och gå! Jag berättade förra veckan att jag skulle vara hundvakt och att jag eventuellt inte kunde komma eftersom jag inte visste hur jag skulle lösa det med vilken hund som skulle vara vart och så vidare, men då föreslog han att jag kunde ta med hundarna så kunde vi ta en promenad istället för att sitta inne. Vädret är ju inte emot oss heller – strålande sol, så jag siktar på det.

Just nu tror jag dock inte att någon av de fyra här hemma skulle dö om jag lämnade dem hemma heller, alla fyra är kolugna och ligger och slappar. Inte så konstigt med tanke på hur varmt det är. Det hade visserligen varit smidigare att ha dem hemma, för då hade jag kunnat svänga förbi hos syrran och sista-minuten-repa lite inför dopet. Hmm..

Nåja, strax dags för avgång.

Hej hopp!

Säg mig vad du tänker om detta

