Time to hit the hay

Okej.

Ska man vara petig borde jag ha lagt mig tidigt ikväll. Mkt tidigare än så här. Men huvudet och kroppen är sällan överens, så här sitter jag nu. Är dock på väg i säng, ”jag ska bara”…!

Sitter mest och våndas över logistiken för morgondagen. Eller planeringen, om man så vill. Jag är nämligen en planeringsmänniska. (No shit, sherlock!) Så, jag börjar bakifrån.

Kl 11. Dopet börjar
Kl 10. Vi ska vara där senast då för att hinna repa o så.
Kl 9. Det är 3,5 mil från stan till kyrkan. Eniro räknar med ungefär en halvtimmes körväg, men jag är ju en sån där som tycker om att vara ute i god tid, plus att jag har tänkt stoppa in Nova hemma hos ”sig” i Timrå, medans LB får vara kvar här hemma, känns som det blir lugnast. Alltså känns det som att 9 är tidpunkten för avfärd från lillasysters boning i stan.
Kl 8.45. Avfärd hemifrån. Innan dess ska hundarna rastas, ansiktet klistras på, kläder väljas ut, presenten slås in och… hmm.. känns som jag glömt nåt. Sjunga upp får jag göra under tiden.

Att ta med: Inspelningsmojäng, kamera, present, ett gott humör, nerver av stål och en vattenflaska. Det borde räcka.

Så ja. 7.30 känns som lämplig tid att ställa klockan på. Senare än så så kommer jag stressa ihjäl mig, även fast jag brukar vara snabb på morgonen. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag ändå vara för nervös för att kunna sova nåt vidare. Nåja, den som lever får se, heter det väl.

Wish me luck! Godnatt!

Säg mig vad du tänker om detta

