Jag måste skaffa en ny mus…

Jag är så sjukt trött på min defekta mus för tillfället. Den till datorn, alltså. Scrollern bestämmer sig då och då för att ta time-out, och det gillar jag inte. Jag vet inte varför, det har väl kanske kommit in nå skit eller så är den bara glapp eller trasig, sådär som grejer kan bli ibland.

”Men den var ju inte trasig igår! JAG har inte gjort nåt med den, det måste va ni!”

Hehe… Supporthumor…! Min mus har dock betett sig på det här viset någon månad nu, och jag börjar bli mäkta less. Vet att det finns billiga möss att köpa lite här och där, jag överväger seriöst att råna spargrisen på några tior och skaffa mig en ny, innan jag får ett nervöst sammanbrott på den här..!

För övrigt funderar jag på att köra om datorn igen med. Jag vet inte vad jag gör med den, men nu är den så där seg och jobbig igen, och hänger sig både nu och då. Inte okej. Även det är mkt tröttsamt. Jag har ju dessutom fortfarande kvar fineväns externa hårddisk, så att flytta över allt från datorn är ju inga bekymmer. Tål att tänkas på, helt enkelt…

One thought on “Jag måste skaffa en ny mus…

  1. Vad är det för dator du har? Windows 7, eller?
    Ett inte alltför ovanligt problem är att hårddisken är för full så jag tycker du är på rätt ”spår”. ;-)

Säg mig vad du tänker om detta

