Vardagen

Eldprovet

Jag ska nu göra något oerhört svårt. Något som jag och många fler gör mot bättre vetande. Något som många klarar av, men som många inte klarar av. Jag hör nog tyvärr till den senare skaran, den som inte klarar av det, men idag finns inte så mkt att välja på.

Vad är det då jag talar om? Vad är det som är så himla svårt?

Jo, att åka och handla när man är hungrig. Am I right or am I right?! Jag är dessutom sötsugen redan nu, vilket jag till viss del skyller på min syster eftersom hon häromdagen (igår?) la ut en bild på instagram där hon skrev att chips och dip fanns på armslängds avstånd, typ. Not cool, ‘bro!

Men jag är hungrig. Rejält mkt hungrig. Och jag har typ bara knäckebröd hemma, fast inget smör. Så jag har inte så mkt att välja på. Jag har skrivit min lista, jag siktar på tekniken snabbt in-snabbt ut för att råka ut för så få distraherande moment som möjligt.

Okej.

Alla redo?

Let’s go!

One thought on “Eldprovet

  1. Jag blev verkligen full i skratt när jag läste din betraktelse – vi har så många, många gånger råkat ut för detta problemet, och varför kan vi inte lära oss av våra misstag!?
    Det är tydligen något ofrånkomligt mänskligt beteende att åka och handla före middagen. Vi är så stolta över oss själva när vi lyckats med det du nu antagligen har klarat av – grattis! :-D
    PS. Hur gick det förresten?

Säg mig vad du tänker om detta

