Musik

Lite musik från i lördags

Några kanske redan sett detta på Facebook, men jag har ju som vana att lägga upp i bloggen med, så here goes. Det är alltså inspelningarna från sjungeriet i lördags. Vi spelade först Åsa Jinders ”Av längtan till dig”. Jag tyckte nog att jag var lite väl darrig på rösten och att det gick lite halvdåligt emellanåt, men all and all så är jag nog ändå nöjd så här i efterhand.

.

Till dopet hade vi skrivit en egen låt, med lite familje- och kärlekstema eftersom det ändå var ett kombinerat dop och bröllop. Den låten gick desto bättre, tyvärr blev inspelningen av den rätt kass – inspelningsaparaten låg nog lite för nära pianot och dessutom hörs inte Emmas stämma på refrängen vilket är riktigt synd för den var hemskt fin. Vi får väl se om vi kan göra en ny inspelning framöver… :)

.

… och på den vägen är det!

5 thoughts on “Lite musik från i lördags

  1. Jag har skaffat ny inspelningsutrustning idag!! :D Med tillhörande program med jääättemånga effekter! Ni kan komma hit för studioinspelning. :)

    1. Jaså! Vad häftigt =) Ja det vore inte fel det, jag ska överlägga med syrran så får vi se om hon är på humör nåt framöver =)

  2. Görne! Jag har bara bra grejer. ;) Hyfsat nytt piano ju, helt ny utrustning och sproilans ny kondensatormikrofon. Det är kanske det handhavande som behöver arbetas med, alltså att jag måste lära mig hur sakerna fungerar. ;)

  3. Hejsan Erika. Vill bara tacka för era underbara sånger som ni sjöng för Maja och Karin och Peter.Det rörde en moders hjärta.Ett stort tack och en stor KRAM till er båda.Birgitta.

Säg mig vad du tänker om detta

