Ibland är jag orättvis

Jag är en sån där människa som ibland har hiskeliga humörsvängningar. Detta kan framförallt inträffa om något jag sett fram emot inte blir som jag tänkt/planerat. Då kan jag bli tjurig och allmänt… sur. Jag inbillar mig att det inte går ut överdrivet mycket över ”allmänheten”, samtidigt som jag är väl medveten om att man inte alltid är så diskret och smidig som man kanske tror att man är.

Men nu är det ju som det är med dåligt humör. Det drar oftast förbi ungefär som ett regnoväder, och även om det är fint väder efteråt så är man likförbannat blöt om man varit ivägen mitt under skyfallet. Så funkar det lite med dåligt humör med. Har man väl blivit drabbad så kanske man inte bryr sig om hur trevlig personen är efter ”urladdningen”, och då kanske man inte heller känner sig manad att bortse från att man blivit ”blöt”.

Men ja. Jag är ett borderline-igt mensmonster vilket innebär rejäla regnoväder emellanåt. Shit happens, och då kan jag vara sjukt orättvis. Men det går över, stormen lugnar sig och när jag väl kan se saker nyktert igen så kan jag se mer logiskt på saker och ting igen.

Ja. Bra att veta. Kanske?

Säg mig vad du tänker om detta

