Teknik

Kejsarens nya stil

Eller snarare, datorn i grundutförande. Förmiddagen har ägnats åt att köra om datorn. Igen. Tycker inte det var så himla länge sedan jag gjorde det förra gången, men det kändes ändå som att det var dags att göra det igen. Den var sååå himla seg, och hängde sig hela tiden. Så nu är det gjort.

Det blir ju trots allt inte allt för stor omställning, när jag väl lagt in allt jag plockade bort så kommer den ju vara sig ganska lik. Det är först när man ska använda något speciellt program som man upptäcker att det saknas. Apropå det, så kom jag redan på ett program som jag använt som jag inte minns vad det heter, samt en ”hemlisblogg” som jag inte kommer ihåg adressen till. Snopet. Tur att jag typ är släkt med den som skriver den. Eller snarare den som inte skriver, eftersom den knappt aldrig uppdateras längre…! På gott och ont, antar jag :)

Så ja.

Nu har jag typ en ny dator. Typ. Får se hur länge den uppför sig den här gången då!

Härnäst ska faktiskt telefonen få sig en rensning med. Inte en ominstallation, men det känns lite onödigt med dryga 1000 bilder och massa musik och ljudböcker som man ändå aldrig lyssnar på. Gör om, gör rätt.

2 thoughts on “Kejsarens nya stil

  1. Ja ibland kan det vara smart att rensa lite. Min mobil skulle behöva en megarensning i alla fall för den är i princip full nu

Säg mig vad du tänker om detta

