Jag vill ha!

Igår träffade jag min goda vän Emma. Vi ses inte så mkt nu för tiden, vilket nog till största del beror på att vi bor en sådär 35 mil ifrån varandra. Det är ju inte jättelångt egentligen, men det tar en stund att åka och bränsle kostar. Men nu var hon alltså nere på en liten semestertrip, så då passade vi på att ses!

Vi hade planerat redan i förväg att vi skulle försöka ta en liten fotorunda.  Det är ju nämligen tack vare henne som jag har kommit igång med fotandet, och det är henne jag köpt min kamera av. Gårdagens fotorunda hade dock ett syfte, och det var att prova hennes zoom-objektiv eftersom jag vill ha ett sådant.

Vi kan ju säga så här. Jag är såååå kär! Att kunna zooma så pass mycket och ändå få bra bilder… Mmm, det är riktigt gött. Nu har jag visserligen inte sett bilderna på datorn än eftersom de fotades med Emmas kamera (jag kan inte byta objektiv på mitt hus eftersom det finns en risk att det nuvarande inte går att sätta tillbaka igen sedan pga trasigt), men det märktes ju skillnad bara när man gick omkring med kameran.

Jag vill, jag vill, jag VILL ha ett sånt objektiv! Lite drygt 2000 kronor, plus/minus någon hundralapp, verkar man få lägga ut. Så nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Bidrag till ett zoomobjektiv. Det är svårt att beskriva hur mycket jag förälskat mig i fotandet, men jag är verkligen helt såld.

Vi var förresten uppe på Norra Berget med en sväng, och tittade (och fotade) ut över stan. Emma med sin kamera och jag med min. Fast jag testade hennes där med. Helt sjukt hur mkt närmre man kom med Emmas objektiv jämfört med mitt. Det är kärlek, I tell you, kärlek!

Fotad by Emma, med min kamera, sen har jag efterjoxat med den också eftersom jag såg lite muppisch ut :P

2 thoughts on “Jag vill ha!

  1. Hallå! Det är 26 mil!!! ;-P gud vad alla har svårt att se på skylten mot Umeå vad det står för kilometerantal. Daniel H nämnde att det var 40…. ;D

    • Hahah har nog aldrig ens tänkt på ifall det finns någon sån skylt och vart den i så fall sitter. Men ja, du har såklart rätt. Jag vet ju att det är 16 mil till övik och 10 mellan övik och umeå, vet inte vad jag fick 36 ifrån… Dåliga mattekunskaper sen grundskolan kanske ;) Daniel och jag gick ju trots allt i samma klass på högstadiet ;P

Säg mig vad du tänker om detta

