Djuren i mitt liv

Nu är jag nervös…

Nu är det ungefär 14,5 timme kvar innan vi ska vara hos veterinären. Jag höll på att säga att jag inte vet varför jag är nervös, men det är klart jag vet det. Dels så är det ju osäkerheten av att inte veta vad som är fel och vad som orsakat det. Jag har skitdåligt samvete eftersom det känns som att det är mitt fel, samtidigt som jag vet att shit happens när man har djur. Han är långt ifrån vanskött, han är en i övrigt välmående hund som faktiskt har det bra här. Även fast han just nu inte är världens lyckligaste då kanske.

Det andra som jag är nervös för är ju följden av det ovanstående. Det kan delas upp i två steg; dels behandlingen som han kommer ”måsta genomgå”. Någon slags behandling blir det ju, svårt att komma ifrån. Så då är jag ju nervös över att det är något jag inte kommer klara av. Det andra är typ tio resor värre; nämligen ekonomidelen i det hela. Bara besöket imorn lär bli dyrare än vad jag kommer kunna lista ut. Och säkerligen så kommer behandlingen eller medicineringen efteråt att även den bli dyrare än vad jag tror och hoppas.

Men hoppet är väl det sista som överger människan sägs det, så jag hoppas. Jag hoppas, hoppas, hoppas, att det inte kommer bli allt för illa. Mmm, drömma går ju.

Sen är jag iofs nervös för att det kommer bli ”äckligt” imorn med, jag är ju lite dålig på sånt där medicinskt grejs och jox… Jag får väl titta bort helt enkelt!

Säg mig vad du tänker om detta

