Blogglivet

Varför finns det en smiley på min blogg?

Jag har fått en stalker. Det är en liten streckgubbe som förföljer mig. Eller ja, den är ganska stillasittande kan man ju säga, men jag undrar lite hur det kommer sig att den finns där. Jag har väl sett den i någon vecka eller så, oftast på samma ställe, men ibland ser jag den på lite andra ställen på bloggen med. Jag har sett den på andras bloggar, och hemsidor, med, fast nu var det länge sedan sist. Ja, förutom på min egen blogg då. Här ser jag den varje dag.

Why? Är det bara jag som ser den, eller kan andra se den med?

8 thoughts on “Varför finns det en smiley på min blogg?

  1. Det är en sk web bug. Den är där för att samla ihop statistiken över vilka som besöker bloggen.

      1. Därom tvista de lärde.
        Så vitt jag ser så hämtas bilden från stats.wordpress.com så jag misstänker att den används för att hämta och presentera statistik om hur många besökare du har, hur många unika besökare du har, vart dom kommer ifrån, vilka söktermer dom googlat på och där hittat en länk till din blogg, osv.
        Du kan nog gömma bilden med lite cool svart magi (pilla med css-mallar) men om du tar bort bilden helt så förlorar du nog de funktionerna.

        Om bilden hade hämtas från typ vi-är-vidriga-reklam-människor-som-gör-vidrig-reklam-och-vi-vill-samla-skitmycket-statistik-så-vi-kan-göra-mer-vidrig-reklam.com så hade det kanske varit mindre ok.

        1. Ah okej, då känner jag mig lite klokare. Men då känns det inte som hela världen för min egen del. Att greja med koder är lite överkurs för mig eftersom jag kör med gratisversionen av wp, men tack för tipset.
          Håller med dig att det hade varit annat om det handlade om de där vidriga reklammänniskorna ;)

    1. Ja den är lite söt faktiskt :) Jag var mest bara fundersam över varför den var där, men nu har jag ju fått svar på det med :)

Säg mig vad du tänker om detta

