Djuren i mitt liv

Vi är trötta idag

Vi har sovit dåligt inatt. Då är det lätt hänt att man istället är trötta på dagen. Och trötta, det är vi helt klart. Jag kan inte tala för katterna, de är nog varken piggare eller tröttare än vanligt, men jag kan däremot tala för mig och hund. Vi är trötta. Jag är alltså inte schizofren, ifall någon trodde det.

Hund har nog knappt sovit ngt alls inatt. Han har mest stökat på med tratten, gnällt, försökt gå omkring, gått in i saker, fastnat, och så vidare. På grund av detta så har inte jag heller sovit något vidare mycket. Alltså: Trötta.

Lillebror ligger på bädden bakom mig och sover just nu. Sover och snarkar. Jag skulle vilja göra detsamma, men jag vill inte sätta på tratten på honom igen, och för att han ska kunna vara trattlös så måste jag vara vaken.

Gäääsp!

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska ägna dagen åt. Är lite sugen på att gå ut och fota nånting, men det innebär att Lillebror måste få på sig kragen igen (han får stanna inne isf) och det ger mig så dåligt samvete… Så jag håller mig nog i närheten av honom. Vi har ju dessutom den dagliga rumpduschen att se fram emot, och jag är nervöööös… Kopplet råkade stryka mot ”såret” när vi var ute och gick förut, och då hoppade han iväg och tjöt, så jag vet inte hur jag ska lyckas hålla i, duscha och schamponera hundskinkan på egen hand. Wish me luck…!

Säg mig vad du tänker om detta

