Hunddusch och cruising

Det ska ju faktiskt erkännas att det gick över förväntan att duscha Lillebror igår. Eller ja, det var ju bara den såriga delen som behöver duschas och schamponeras, så jag nöjde mig med det. Han verkar inte vara överdrivet förtjust i vatten, så han pep och skakade lite, men däremot var det inga problem att få röra vid det ”skadade” området. Jag var väl visserligen allt annat än hårdhänt med. Det står i hemvårdsrådspappret (bra ord! Egen uppfinning tror jag bestämt) att man ska se till att inga skorpor blir kvar efter tvätten, och det har jag väl svårast för. Jag kan ju knappt pilla bort sårskorpor på mig själv, än mindre en annan person, och ÄN mindre på stackars Lillebror. Åh jag gruvar mig rejält mkt kan jag berätta…

Men förutom det gick det ju bra!

Igårkväll fick jag dessutom reda på att det var cruising i stan. Facebook är bra för informationsspridning ibland! Jag åkte iaf in en sväng, hade lite svårt att hålla mig. Jag vet inte vad det är jag gillar med cruising egentligen, bilarna är fina, absolut, men jag tycker det är ganska skönt att sitta vid vägkanten, sniffa avgaser och spana på folk med. Och lufta kameran då, förstås. Tänk om man hade haft ett annat objektiv, då hade man kunnat smygfota folk med… ;P

Idag blir det iaf ännu en Lillebrorsdusch, och så ska jag till mamma och hjälpa henne med nymobilen. Oklart vilken ordning dock, tror duschen får komma senare.

Japp. Så lever livet.

Säg mig vad du tänker om detta

