Blogglivet

Oj vad långt jag skriver ibland

Det är lite lustigt. Ibland sitter jag och ska blogga, har världens inspiration, men får inte ut mer än 2-3 meningar. Känns det som, det blir kanske lite längre, men inte så mycket. Det är typiskt mig i Vecka 6-situationer tex. Jag har massa tankar som vill ut, men när de väl sätts i ordform så var det tydligen inte så många ändå.

Andra gånger, som idag, när jag tänkte att ”Jag kan ju skriva nåt kort, men som ändå har en poäng”, då blev det en halv jävla novell. Det är dock inget som jag kommer publicera här, vi får väl se om det publiceras någonstans öht, eller om det får förbli ett liggande utkast bara. Men det var lite skönt att skriva, att få ”erkänna” lite och att få reda ut tankarna. Sånt behöver man göra ibland, utan att alla behöver få se det :)

Men apropå inspiration så har jag alltså fortfarande inte skrivit något på veckans Vecka 6-tema. Åh den våndan! Jag känner lite extra press den här veckan eftersom ingen skrivit något än så länge, och jag är ju ändå en av de få som faktiskt hänger på de flesta veckorna, plus att jag är en av ”kaptenerna” bakom V6-skutan, så jag känner lite ansvar. Samtidigt är det hemskt svårt när man bara har total inspirationsbrist. Vad jag än tänker att jag ska skriva så blir det för privat. Och jag menar, ni som hängt med ett tag vet ju att jag inte har några större bekymmer med att vara privat, men även jag har gränser. Därför känns veckans ämne lite extra svårt.

(Temat är för övrigt ”Sex genom livet”, så om någon känner sig manad så uppmanar jag er ännu mer; skriv! Skriv! Skriv! Och säg till sen så kan vi länka!)

Säg mig vad du tänker om detta

