TV, Serier och Filmer

Det är ju ett under…

TV:n står på i bakgrunden medan jag sitter vid datorn och roar mig med annat. Ljudet från tv:n gör mig mer avslappnad. Men sedan råkade jag kasta ett öga och såg att det var Wipeout på femman.

Alltså, jag fattar inte att inte fler skadar sig i den där hinderbanan. Jag har ingen aning om hur många som faktiskt gör sig illa, men någon måste ju ha gjort det någon gång, den ser ju rent av livsfarlig ut emellanåt. Man ser folk som stöter emot saker, landar konstigt, blir knuffade och så vidare –  och ändå verkar de fortsätta som om ingenting hänt.

Själv skulle jag 1) inte ens komma på tanken att utsätta mig för något dylikt och 2) säkert bryta vartenda ben i kroppen om jag ändå skulle försöka ställa upp.

Nej, jag fattar inte. Det kan väl inte vara så att ingen skadar sig? Jag fattar att de inte visar det i tv, för hur bra tv skulle det bli liksom. Men det är ju ett under att inte folk slår ihjäl sig alltså…!

Säg mig vad du tänker om detta

