Internet · Teknik

Varför tycker inte teknik om mig?

Det känns som ett återkommande tema, det här med mig och min oförmåga att hålla mig sams med tekniken. Den här gången är det jag och Twitter som inte kommer överens. Eller, jag tycker att jag är ganska överens med twitter, men det verkar inte vara en ömsesidig känsla.

Det var en gång…

Närå, men det började igårkväll. Eller inatt, ska jag väl säga. Eftersom jag är en lat människa så har jag delat upp det på följande sätt: Det mest Vecka 6-relaterat som kräver egen inloggning görs i IE. Mitt övriga internetliv finns i Chrome. Så inatt när jag hade gjort klart veckans tema samt skrivit klart mitt eget inlägg, så tänkte jag uppdatera detta på twitter. Alltså V6-twitter via IE. Det gick dåligt, kan man säga. Ni som använder twitter via datorn kanske vet hur jag menar med att det på vänster sida under min profil-ruta brukar finnas en liten ruta för att skriva sin tweet i. Den var borta. Jag klickade istället uppe till höger, på den blåa ”Skriv din tweet”-knappen. Ingen reaktion. Om jag däremot gick in på min profil, och därifrån klickade på den blåa ”Skriv din tweet”-knappen, då funkade det. (Det gör det visserligen nu med upptäckte jag men skit i det, låtsas som att det inte funkar).

Så jag tänkte att det var IE som bråkade. Jag växlade tillbaka till Chrome, loggade ut min privata användare, gick jättebra, loggade in V6, gick jättebra, men sedan var det samma problem även där. Exakt likadant. Sedan uppstod ett nytt problem – jag kunde inte logga ut från V6-kontot, eftersom jag inte fick någon reaktion från sidan när jag klickade på menyn som ska ge mig logga ut-alternativet. På något vänster lyckades jag dock ta mig ut från V6-kontot, och in med mitt egna, men då var det ju förstås samma problem även där. Det gick inte att skriva några tweets.

Provade med mobilen, men där var det inga problem alls.

Jag tänkte att det kanske skulle bli bättre idag, efter omstart och uppdateringar och grejer, men det är fortfarande samma. Jag fattar inte. Varför bråkar den med mig? Varför vill den inte vara min vän?

Dumma twitter.

Säg mig vad du tänker om detta

