Det finns en första gång för allt!

… och idag har jag upplevt två saker för allra första gången!

First up: Jag blev uppringd och tillfrågad om ifall jag ville hänga med ut på Smacken. Yes mina vänner, naturistbadet! Ha! Det är ju faktiskt något som jag varit nyfiken på rätt länge så jag kunde inte säga nej helt enkelt! Sagt och gjort, jag blev uppplockad här hemma och sedan gav vi oss iväg.

För de som inte vet, så är det en bit att gå från parkeringen till själva Smacken. Lite drygt en kvart tar det nog att gå enligt min käre guide (jag tog inte tid när vi gick där, så jag vet inte). Vägen dit är dock riktigt fin, en träbro, en grusväg, en hängbro (uj vad det gungade otäckt i knäna efteråt!) och ”gångstig som var en träbro” en bit, en till hängbro, och sedan lite mer ”gångstig som var en träbro”. Sista biten gick vi på stranden, men det fanns även en liten stig i skogen, som vi gick på tillbakavägen. Men poängen med denna utläggning var att det var otroligt vackert där. Jag ska definitivt åka tillbaka dit någon gång och ta med mig kameran. Nu menar jag alltså inte att jag ska fota på själva badet, nej nej, jag menar alltså vägen dit. Vackert vackert vackert minsann.

Men sedan kom vi fram iaf.

Don’t worry, jag ska inte lägga upp några bilder på näckande människor. Tog ingen sån bild vad jag vet heller för den delen. Men det var riktigt mysig strand. Och inget ”big deal” måste jag erkänna. Det var inte så mkt folk där, de var nakna, men de låg mest och solade och gjorde inget större väsen av sig. Jag följde deras exempel kan man säga. Det är skönt att sola naken kan jag tala om, andra gången någonsin som jag gjort den, fast förra gången var det ju bara jag och mitt dåvarande ”ragg”, nu var det lite mer människor i omlopp. Jag kände mig dock inte det minsta uttittad, vilket väl kanske var det jag hade varit nervös över. Nu låg jag ju visserligen bara platt längs marken, så det var ju inte direkt så att jag drog uppmärksamhet till mig heller.

Det var en mysig strand måste jag säga. Och vädret kan man ju inte klaga på heller, även fast det var lite molnigt stundvis. Lite mkt flygfän med, men det hör tydligen inte till vanligheterna. Anyway. Mysig strand, mysig omgivning, lungt och stilla – jag kommer nog troligtvis, eventuellt, att återvända dit någon gång. Om jag vågar :)

Efter det var det dags för dagens andra ”första gången”, eftersom jag nämligen skulle ge mig ut och övningsköra med lillasyster! Lite nervöst ska erkännas, men det gick överförväntan. Vi startade några minuter på parkeringen på Gärde, men det var så galet gropigt att det inte var så kul att vara där och köra. Vi åkte istället vidare till Birsta och snurrade runt där ett tag. Parkerade, körde runt, var i parkeringshuset, och en hel del start i backe blev det. Sedan vidare via timmervägen och ut till Nacksta, tankade en skvätt och sedan hem till henne. Emma körde förstås hela tiden, inga som helst problem. Var väl ett tillfälle då jag fick lite skrämselhicka, men det gick bra det med!

Skulle ni våga åka bil med denna där?

Hon ser lite galen ut, men hon var duktig ändå ;)

Sen hem. Ni kan lita på att jag var SJUKT hungrig när jag kom hem, hade inte ätit ngt sedan frukost. Men det ordnade till sig det med, och nu är jag mest bara trött. Imorn ska LB sällskapa med moster Lena, det blir väl där på förmiddagen någon gång, och sedan beger jag mig iväg norrut. Det kommer bli en trevlig helg, det är jag rätt övertygad om. Så, om det blir lite klent bloggande framöver så vet ni varför – Jag är tillfälligt ute!

Snart alltså. Jag är snart tillfälligt ute. Nu ska jag kolla klart på Criminal Minds, sedan lite The big bang theory, sedan lite sömn. Bra plan.

Säg mig vad du tänker om detta

