Idiotisk sändningstid

Har för ett tag sedan kollat klart på So you think you can dance. På svensk tv, alltså. Jag måste ju säga att jag tycker att sändningstiden är rätt korkad. Det är ett programformat som, åtminstone nu i början men säkert senare också, är två timmar långt. Att då sätta programmets starttid till 22 känns… Sådär.

Okej, jag är partisk. Jag ÄLSKAR SYTYCD, och det är säkert inte så populärt som jag skulle vilja inbilla mig att det är, men samtidigt, hur många normalt arbetande människor orkar sitta uppe en onsdagkväll och kolla på ett dansprogram fram till midnatt? Inte så många, skulle jag tro. Om de åtminstone hade flyttat fram det till 21 så hade det ju blivit liiiiite bättre, det är betydligt snällare att vara vaken till 23 än 00 om man vet att man ska kliva upp tidigt.

Aja. Jag har inget att säga till om. No shit. Dessutom är jag ju en sån som faktiskt inte ens följer serien på femman. Jag kör annan metod. Ni får gissa själv. Anyway. Dans. Vackert.

Dansen börjar vid ungefär vid 1:30 på båda, om någon vill spola

Säg mig vad du tänker om detta

