Vardagen

En period med många höjdpunkter

Nu börjar det närma sig en period av sommaren då det finns mycket att se fram emot. Idag till exempel, så styr jag kosan en aning norrut, för ett litet ”äventyr”. Detta samtidigt som Lillebror får det bra tillsammans med fina Helly och världens bästa Lena och Tony.

Nästa vecka är det sommartävlingar på Näset. (26-27 juli) Lite ovanligt med tävlingar ”mitt i veckan”; på torsdag är det ponny och på fredag är det häst. I tävlingen ingår även DM, så det kan ju vara lite kul att se. Om det är fint väder vill säga, utomhustävlingar är inte jättekul när det regnar, det är ett som är säkert. Men förutsatt att det är fint väder så kan det bli mkt trevligt, speciellt om jag får sällskap av Joanna!

Helgen därpå, på lördagen (4 augusti), tänkte jag återigen slå mig i slag med Joanna, och kanske Mange med, vad vet jag, och dra oss uppöver. 16 mil uppöver, närmare bestämt. Till Övik. Modo har nämligen ispremiär då! ÄNTLIGEN får man lugna hockeynerverna igen! Efter det är det bara en tidsfråga innan säsongen drar igång igen, awesome! Det är även den helgen som KonsertFest intar staden (3-4 augusti), och även om ja inte ska betala in mig så lär jag nog finnas utanför och lyssna på musiken. Inte fy skam det heller.

Ispremiär 2011, Modo mötte bandylandslaget i en liten kamp

Sedan kommer det en helg till, fylld av aktiviteter. Eller ja, potentiella aktiviteter, åtminstone, eftersom det är Drakfestival den helgen! (8-12 augusti). Fast det förstås, helg och helg, det pågår ju faktiskt från onsdag till söndag. Någon av dagarna där så ska även syrran uppträda med sitt nya band, premiärspelning om jag inte har fel, och det vore ju riktigt kul att se. Sedan gillar jag ju även drakkampen och drakbåts-fighterna, så nog finns det att göra alltid!

Förra årets drakbåtsrodd. ”Row, row, row your boat, gently down the stream. If you see a crocodile, don’t forget to scream!”

Helgen därefter (17-19 augusti) är det dags för årets strump-höjdpunkt. Yeah, you heard me. Jag köper strumpor en gång om året, och då gör jag det på Selånger marknad. Jag älskar att gå på marknad, det är riktigt trevligt. Förra året var jag där alla tre dagarna, fråga mig inte varför, men det var trevligt. Titta på folk och kolla på alla prylar som knallarna säljer, och äta en langos eller två. Livet är gott på Selånger Marknad.
Dessutom fyller ju min kära mor år den 16:e, så jag kan tänka mig att det blir lite firande där någonstans med.

Förra årets strump-skörd. Jag gillar strumpor med söta mönster på. Can you tell?

Och sist men inte minst, apropå firande, helgen därpå har jag på känn att det kan bli lite mer firande, eftersom självaste JAG fyller år på måndagen där! Hej och hå för en månad fylld av roliga helgen, förutsatt att vädret blir bra. Men vem vet, det här året kanske man överraskar sig själv genom att, ptja vad vet jag, åka bort nånstans också? Den som lever får se…!

2 thoughts on “En period med många höjdpunkter

  1. Sällskapar gärna på Näset, kanske hamburgerätaren också :) däremot blir det nog bara du och jag , eliten, till övik. Men har åtminstone fått tillåtelse att köpa Modo- skattemärke till den nya bilen :D

    1. Trevligt med sällskap oavsett om ni är en eller två =) Övik kommer bli awesome, är supertaggad =)
      Åh vad bra! Det blir en bra bil då ^^

Säg mig vad du tänker om detta

