Åsikter

Det här med att vara anonym på nätet

Lite kort bara. Häromdagen såg jag en bild på nätet. Det var en blogg dit människor hade skickat in mer eller mindre nakna bilder som sedan publicerades av bloggaren som ”Anonyma bidrag” om avsändaren ville vara anonym, eller med en länk till personens blogg eller liknande om den inte ville vara anonym. Det gör mig inte ett smack. Vill man visa sig naken – go for it!

Men jag reagerade på en sak. Om man, som tjej eller kille, lägger ut en nakenbild och vill vara anonym, har en STOR (axel till axel) tatuering på bringan/bröstkorgen, men blurrar ut ansiktet, hur stor är då chansen att man INTE blir igenkänd om man tex är lättklädd a’la sommar? Jag menar, en tatuering är något som många känner igen om de sett den en eller ett par gånger, speciellt om det är fråga om nära vänner och bekantingar. Vill man vara anonym så bör man nog kanske göra nåt halvblurrigt redigeringsförsök även på tatueringar, är min spontana tanke.

Fast vem vet, h*n kanske egentligen ville bli igenkänd. What do I know?

Säg mig vad du tänker om detta

