Dagbok

Nya upplevelser och skrämselhicka

Jag postade en status på FB igår som fick några att fundera lite. Jag har inte gjort något tok eller något olagligt, don’t you worry.

Men som ni vet så är jag ju mer den som står bakom kameran och knäpper på knappen, än att vara den som står i skottlinjen och poserar. Men igår så blev det alltså jag som stog för poserandet. Hahahah. Åh, så fånig man kan känna sig. Men det var ganska roligt.  Helt klart en annorlunda upplevelse. Jag menar, visst, jag har blivit fotad tidigare, det är inte det, men innan har det ju varit bilder a’la skolfotograferingar, festbilder, eller det senaste ”poseringsliknande” som var Modell för en dag. Den här gången var det lite som.. ptja, vad ska man säga, lite.. det var Erika som blev fotad. Inte eleven eller hon som posar för att försöka se så kommersiellt korrekt ut som möjligt, utan bara vanliga vardags-Erika. Typ.

Skönt väder, vi höll till på en stenhäll i skogen. Det var ett mysigt ställe, ganska öppet men ändå utan någon direkt ”insyn” från vägen. Jag är ju som sagt inte någon bekväm poserare, kan man lugnt säga. Men det gick bra, vi var ju ensamma där åtminstone. Or so we trodde. Det var alltså här pulshöjaren, eller skrämselhickan om man så vill, dök upp. Det kom ett par gående med sin hund nämligen. Hahahhaha jag höll på att dö. Det var inget märkvärdigt egentligen, det kändes bara så fånigt att stå där på stenhällen ”som om man tror att man är någon”, ungefär.  Ojojoj. Men det var humor. Vi rundade av strax därefter, men det blev en hel del bilder tagna som jag förstår det. Jag har inte sett dem än, mer än lite på håll. Så vi får väl se om det blev något där motivet inte ser helt åt fanders ut (fotografen är mkt duktig!), isf kommer det kanske upp här så småningom. Om någon skulle vara intresserad av att se, vill säga!

2 thoughts on “Nya upplevelser och skrämselhicka

Säg mig vad du tänker om detta

