Internet

Var sak har sin plats

Det slog mig. Det är bra att ha flera olika ”ventilationshål” här i cyberrymden. Jag menar, vill jag skriva något som vem som helst kan läsa, då skriver jag på bloggen. Vänner, bekanta och något enstaka löst folk, då blir det Facebook. Om jag däremot vill ventilera om något, en kort tanke, som inte speciellt många engagerar sig i, då blir det Twitter. På twitter finns bara ett fåtal av mina ”riktiga” vänner, därför kan det ibland kännas ofarligt att skriva av sig där. Samtidigt vet jag ju att twitter har full insyn även för icke följare, så man är ju inte värst privat där egentligen ändå, såvida man inte lösenordsskyddar förstås, men så avancerad är jag inte. Missförstå mig rätt, jag skriver inga privata hemligheter öppet på Twitter.

Twitter ger mig helt enkelt en slags falsk trygghet. Men det är ändå där jag häver ur mig saker på impuls. Ibland.

Säg mig vad du tänker om detta

