Blogglivet

Nackdelen med att vara ute i god tid

Det är lite vakuum i mitt huvud nu känner jag. Skriv-mässigt, alltså. I övrigt är det lika fullt av tankar och funderingar som alltid annars. Det finns dock en sak som jag inte kan sluta fundera på, och det är kommande teman för Vecka 6. Den här veckan är temat ”Sexigaste någonsin”, och jag har än så länge inte kommit på något att skriva om. Just i detta nu känner jag att det är lite för privat för att skriva om på den här bloggen, så det återstår att se om det kommer något, eller om jag kan vrida på det åt något annat håll.

Aaaanyway.

Nackdelen med att vara ute i god tid vad gäller att fundera ut kommande teman, är att jag tappar lite fokus på temat för innevarande vecka. Som nu till exempel, jag kom på temat för nästa vecka redan innan jag publicerade förra veckans tema, men eftersom det är ett ”datumstyrt” tema så ville jag inte använda det förrän nästa vecka. Men som sagt, då blir jag så inne i just det temat, det nya alltså, att jag har svårt att fokusera på ”här och nu”. Samtidigt så vet jag redan nu att jag troligtvis kommer få svårt att skriva på nästa veckas tema med, haha, men jag tycker ändå att det är ett bra tema. Smart, liksom. Förhoppningsvis får jag med mig några skribenter på det.

Men ja, det gäller nog även i övriga livet. När jag börjar planera långt i förväg, då tappar jag fokus på vad som händer här och nu. Som nu tex, jag är någonstans mitt i augusti, mitt bland hopptävlingar, marknader, ispremiärer, musik-event och fotograferande. Dessutom måste jag ju börja fundera på vad jag ska bjuda på för gott när jag fyller år… ;)

MVH morotskakans Batman

Säg mig vad du tänker om detta

