Vardagen

Men jag vill ha ett zoom-objektiv!

Idag har alltså jag, Joanna och Mange varit på ponnyhoppning på Näset. Riktigt trevligt, fantastiskt väder med. Nästan lite för fantastiskt, haha, aldrig är man nöjd…!

Nejdå, men ponnytävlingar är härligt. Till skillnad från tävlingar med storhäst så är variationen på ponny helt enorm. Massor med olika typer, färger, storlekar och beteenden. Och tuffa små ryttare alltså!

Jag hade kameran med mig. Det var väl ett sånt där ögonblick av ”Om jag inte tar med mig den så kommer jag ångra mig”. Ptja, jag använde den, men det är bara att konstatera att Näset är totalt värdelöst om man vill fota. Man kommer aldrig riktigt nära ridbanan, vilket innebär att bilderna, för mig som inte har någon avancerad utrustning, lämnar MYCKET att önska. Suck.

Här har jag alltså zoomat in allt vad jag kan med min kamera. Förstår ni vad jag menar med att man inte kommer nära?

Förutom det så är Näset en fantastiskt vacker anläggning. Deras framhoppningsbana är väl drömmen om man vill fota bilder med snygg utsikt i bakgrunden, typ. Tror dock att jag lämnar kameran hemma om vi åker dit imorn med. Känns inte som nån poäng att fota när bilderna bli som den ovan… Blä.

Säg mig vad du tänker om detta

