Djuren i mitt liv

Det var nog ingen fästing ändå.

Jag hade ett litet ”scare” imorse kan man säga.

.

  1. ErikaNasberg Kill me now, tror precis ja hittade en fästing på Lillebror. Måste skaffa avlägsningsapparatur & en hel skopa tuffhet för att lösa problemet from HTC Peep
  2. this quote was generated by twtQuote

.

Samma status postades även på Facebook (via Peep-en så går det till både Twitter och FB) och jag fick en hel del användbara tips och idéer. Framåt eftermiddagen, efter ett par timmar på Näset med Joanna o Mange, så gav jag mig iväg till Birsta och skaffade mig en ”avlägsningsapparatur”, eller en ”fästingpenna”, om man så vill.

Jag hade lite svårt att övertala Lillebror att lägga sig på rygg och faktiskt ligga kvar där utan att jag kliade honom på magen. Detta innebar även att jag hade ganska svårt att få en närmare blick på fästingen (?). Tillslut lyckades jag dock klämma in honom mot väggen (det är inte så brutalt som det låter) och ta en närmare titt.

Jag tror faktiskt inte att det är en fästing. Jag tittade ju inte så noga imorse eftersom jag skulle gå och möta upp J&M, så det här var ju egentligen den första riktiga titten. Det ser mer ut som… en hudflik, eller, alltså… jag vet inte hur jag ska beskriva det. Som en leverfläck som ”växt ut lite”, kanske? Aja, skit samma. Det såg inte ut som en fästing iaf. Men jag ska hålla koll på det framöver, så får vi väl se om något ändrar sig eller om jag inser att den har ben eller nåt (hemska tanke!!!!).

Säg mig vad du tänker om detta

