Sportsligt

OS-invigningstankar.

Klockan är mitt i natten och jag kollar på OS-invigningen. Noterar…

  • … att invigningsshowen var förvånansvärt bra. Speciellt numret med sagofigurerna samt Mr Bean’s (Rowan Atkinson) framträdande var bra!
  • … att 205 länders parad-promenad tar rätt lång tid.
  • … att Sveriges ”outfit” i paraden var som en blandning mellan Svensson Svensson och Bananer i Pyjamas. Not good.
  • … att Sverige inte är det enda landet som har en ryttare som flaggbärare – Brasilien hade Rodrigo Pessoa som sin representant. En till manlig ryttare, som också hör till världstoppen. Undrar om han fått/får ta lika mkt skit och hån som Rolf-Göran Bengtsson? Troligtvis inte, Brasilien är inte lika tätbefolkat av bittra hockeytyckare-vars-representant-gick-miste-om-Jerringpriset.
  • … att värdnationen England går in till tonerna av ”We could be heroes” i paraden. Rysningar.
  • … att det alltså blev… sju relativt okända framtidshopp i åldrarna 16-18 år som fick äran att tända den olympiska elden. Fantastiskt för deras skull, men alltså… Jag hade nog väntat mig något (någon?) mer ”spektakulär”.
  • … att det kan bli lite väl mkt na-na-na-na-ande i slutet av Hey Jude, men att man står ut med det ändå, det är ju trots allt OS-invigning
  • … att klockan snart är två och jag är sjukt trött. Nu sova. Godnatt!
Säg mig vad du tänker om detta

