Blogglista – Dag 1

Dag 1 – En bild på dig och 10 sanningar om dig själv

Fotad av Emma Smedberg

1) Jag vill inte gå in i mörka rum, utan vill alltid tända lyset först. Det gäller även i mina egna badrum, jag sätter inte in foten förrän lampan är tänd och jag ser att rummet är tomt. (Den som har sett mitt toalettrum ser humorn i att det skulle kunna finnas någon där.)

2) Jag anser att det kan ”lukta mask” när det regnar. Jag hatar den lukten, och det luktar extra mycket om det är mycket maskar. Jag HATAR maskar, så sjukt äckliga! :( Men varje gång jag ser maskar så börjar jag nynna på samma låt: Min mask. Jag tycker förövrigt att det är häftigt att jag fortfarande minns både melodi och text till denna med tanke på att jag lärde mig den när jag gick på låg- eller mellanstadiet. Idag, när jag letade upp den, var första gången jag hört den sedan dess. Snacka om musikminne!

3) Jag håller alltid andan när jag plockar upp hundbajs eller när jag tömmer kattlådan. Jag tänker inte ens på att jag gör det längre, det går liksom automatiskt.

4) Jag tycker det är hysteriskt roligt när folk pratar som Kalle Anka!

5) Jag blir ganska snabbt förtjust i killar. Jag kan bli ganska snabbt kär och förälskad med, men det tar desto längre tid innan jag är avslappnad och trygg, och har förtroende för någon.

6) Jag har ett väldigt ohälsosamt förhållande till Coca Cola. Och med det menar jag att jag tycker väldigt mkt om att dricka det, till allas stora förtret. Inklusive mitt eget, förstås. Men gott är det!

7) Jag ÄLSKAR Partylite-ljus. De luktar gott, de är vackra och de LUKTAR SÅ JÄKLA GOTT! Plus att de luktar gott. Och så luktar de gott också.

8) Jag saknar mer att hålla lektioner och lära ut ridning, än att rida själv. Jag älskar att rida, men att vara ridlärare är något av det roligaste jag någonsin gjort och dessutom fått betalt för.

9) Jag tycker att det är avkopplande att köra bil så länge jag har något bra att lyssna på. Det kan innebära allt ifrån speciella radioprogram (Christer, Ligga med P3 och P3 Dokumentär är favoriter) eller ”blandband” (fast på cd) med bra, sjungbar musik. Bring it on, jag kör!

10) När jag äter tacos så vill jag som bästa scenario ha följande saker på/i: Köttfärs, tomat, ruccola, ananas, champinjoner (färska, stekta), röd lök, salsa, ost, creme fraiche och den senaste upptäckten är banan. Good shit!

.

Här är resten ni har att se fram emot:

Dag 1 – En bild på dig och 10 sanningar om dig själv
Dag 2 – Din värsta fobi
Dag 3 – En bild på dig och en vän
Dag 4 – En bild på en familjemedlem
Dag 5 – En bild av en plats du varit på
Dag 6 – Ett spel du ofta spelar
Dag 7 – En bild på dig för 1 år sedan eller mer
Dag 8 – 10 saker du vill göra innan du dör
Dag 9 – En bild på ditt rum
Dag 10 –Ett starkt minne
Dag 11 –Saker som får mig gråta och le
Dag 12 – Något du hissar och något du dissar
Dag 13 – Något i världen som du vill förändra
Dag 14 – Såhär vill jag ha mitt liv
Dag 15 – En inspirerande bild för dig
Dag 16 – Meningen bakom ditt bloggnamn
Dag 17 – Ditt favoritgodis
Dag 18 – Tre saker som skrämmer dig
Dag 19 – Vad du gillar/ogillar med dig
Dag 20 – En bild på dig som liten
Dag 21 – Varför du började blogga
Dag 22 – Ditt drömhår
Dag 23 – Ditt favorit nagellack
Dag 24 – En bild du ritat
Dag 25 – Dina framtids drömmar
Dag 26 – En bild på någon som har inspirerat dig
Dag 27 – Fem bilder som beskriver vad du har gjort idag
Dag 28 – En konstig vana du har
Dag 29 – Din mobiltelefon
Dag 30 – En videoblogg
Säg mig vad du tänker om detta

