Får jag börja prata födelsedag nu?

Nu är det augusti och därmed är vi inne i samma månad som min födelsedag. Yay me! Sedan att det är den 30:e jag fyller år, vilket fortfarande är rätt långt fram, det behöver vi väl kanske inte prata jättehögt om?

Jag brukar göra önskelistor inför jul och födelsedag. Det är barnet i mig som tror att det blir något spännande paket. Missförstå mig rätt, jag tycker att det är minst lika kul att ge bort presenter som att få något själv, så jag skulle inte kalla mig überegoist eller nåt sånt.

I år önskar jag mig en enda sak.

Fred på jorden.

Ett objektiv till kameran.

Jag vet att jag inte omges av rika människor. Vi brukar dessutom inte ge varandra så värst dyra presenter, så att faktiskt önska sig ett objektiv är ju ungefär som att se sig i stjärnorna efter det. Ganska meningslöst. Däremot kan jag önska mig pengar. Och det är precis vad jag gör. I år önskar jag mig bara pengar, så att jag kan köpa objektivet som jag spanat in. 1600 kostar det på NetOnNet, så ”många bäckar små” borde göra det inte helt orealistiskt att kunna köpa det i slutet av månaden.

Fotandet är något av det roligaste jag gjort på år och dag, och jag VILL verkligen ha ett nytt objektiv, speciellt med tanke på att det som jag har nu faktiskt är trasigt (vet inte om det går att laga, eller vad det i så fall skulle kosta). Det går bra att fota med så länge det sitter kvar på kameran, men jag kan inte plocka bort det, prova något annat och sedan sätta tillbaka det gamla igen, för då kommer det med största sannolikhet inte gå att använda. Vill inte riskera det, and therefor it will stay in its place. Åh, jag vill så gärna ha ett nytt objektiv, jag vill, jag vill, jag vill.

Jag vet att det är ganska tråkigt att ge bort pengar eller presentkort i födelsedagspresent. Jag tycker också att det är tråkigt att ge bort. Men jag har ju ett sååååå tydligt mål på vad jag vill använda pengarna till och det är ju inte ens överdrivet avlägset bort… Jag vill…!

Säg mig vad du tänker om detta

