Dagbok

Dagen närmar sig sitt slut

Jag är inte på lika dåligt humör nu som jag var tidigare idag. Lite bitter möjligtvis, eftersom finevän hade tänkt låna en sovplats här (han får mig alltid på bättre humör) men av någon anledning så hörde jag inte telefonen. Det händer ju typ aldrig att jag inte hör den, men typiskt nog så blev det så den här gången. Högst irriterande…

Men aja. Dagen annars har varit helt okej. Jag spanade in dressyren, det gick väl sådär för svenska ryttaren, två ganska rejäla missar när hästen blev rädd för ngt, men rätt hyfsade poäng ändå trots det. Imorn rider de två andra lagryttarna, så vi får väl se hur det går. Efter det åkte jag iväg till Färsta. Tänkte kolla lite och undersöka när jag skulle tänkas kunna börja arbetsträna, men Gittan har tydligen semester den här veckan med så jag ska bege mig dit på måndag igen. Får hoppas jag har samma pepp då.

Annars då. Hem igen, kollade mer dressyr, vid 17-tiden slog jag mina påsar ihop med syster, och hon fick övningsköra ut till Lenas stuga. Vi tänkte väl se ifall vi kunde hitta rätt på Scala (syrrans katt som numera bor hos Lena) men hon ville inte sällskapa med oss. Istället satt vi ute och fikade och snackade skit någon timme, jag gosade med fina Helly, sedan begav vi oss tillbaka till stan igen. Vi åkte och hämtade Eves resesäng hos mamma och Leif, tog en sväng i McD-driven (första gången för Emma att köra igenom där själv, hehe) och sedan åkte jag hem. Lillebror blev eld och lågor när jag kom hem, jag luktade nog rejält mkt Helly, så han var inte intresserad av att bli klappad, han ville bara sniffa sniffa sniffa. Hahaha mupphund ♥

Annars har kvällen varit lugn. Har kollat på massa avsnitt av Glee, det brukar kunna få mig på bra humör. Mysig serie.

Men jag grämer mig över att jag hade kunnat slippa vara själv ikväll. Det är en sån där typisk dag då sällskap verkligen hade varit på rätt plats, speciellt med tanke på att sällskapet hade varit den finaste finevännen av alla… Nåja, det kommer fler tillfällen.

Imorn är det dags för affektiva igen. Tre veckors uppehåll har det blivit nu när K haft semester, och för första gången har inte uppehållet blivit katastrof. Tidigare brukar ett uppehåll bli ungefär som en tunna där jag trycker ner alla dåliga känslor och all ångest, vilket innebär att den ganska snabbt bubblar över. Den här gången känns tunnan knappt ens halvfull. Jag vet inte om det beror på att jag lär mig hantera känslor och ångest bättre, eller att det helt enkelt blivit mindre känslor och ångest. Oavsett vilket så är det bra. Men som sagt, imorn är det dags igen. Vet inte vad jag känner inför det, men så är det iaf!

Nu blir det lite mer Glee, sedan ska jag sova.

Godnatt på eder alla.

Säg mig vad du tänker om detta

