Vardagen

Jag orkar inte…!

Idag är en sån där när jag känner att dagen nog hade blivit betydligt bättre om jag hade spenderat den fullt ut i sängen. Inte för att det egentligen har hänt något dåligt, för det har det faktiskt inte. Jag är bara på dåligt humör. Jag är less på folk, less på att inse att att jag, även om jag tycker att jag har allmänt låga förhoppningar om folk, hade förväntat mig för mycket. Nu är det väl skit-sak-samma egentligen, det är inget jag lägger överdrivet mkt vikt vid. Jag är bara allmänt less, och då blir jag lite grinigare än vanligt med. Inte så konstigt kanske.

Men för att bli lite mer positiv då. Eller ja, åtminstone återgå till ett mer neutralt läge.

Just nu är det dressyr på SVT Play. Det är något slags kval, jag har inte reglerna klara för mig så jag har inte direkt någon koll, men det är roligt att titta på ändå. Sjukt fina hästar och vackra ritter. Jag tänkte att jag ska kolla på svenskans ritt (13:25) och sedan ska jag åka o handla lite. Jag är på lite för dåligt humör för att kunna sitta och slappna av till dressyren, jag måste komma ut och göra någonting, så då känns det lagom att åka och handla. Lite senare ska eventuellt lillasyster övningsköra igen (vi var ute igårkväll med) och då funderar vi på att åka ut till Lubban och hälsa på moster Lena och djuren. Jag vet inte om det blir så dock, jag skickade sms till Lena förut men har inte fått något svar än, så vi får se.

Så ja, så är min dag so far. How about yours?

2 thoughts on “Jag orkar inte…!

Säg mig vad du tänker om detta

