Taggad!

Idag är det ispremiär! Jag, Joanna och Mange ska om några timmar bege oss upp till Övik och gå på Modos ispremiär. Åh, superpeppad! Det känns som att det var 100 år sedan det var hockey senast, även fast det bara var ett par månader.Men ett par månader kan ju kännas som en mindre evighet, speciellt när man klämt in en hel månad men tråkig fotboll däremellan.

Lillebror ska få vara hos syrran medan jag är borta. Tror inte hon var överväldigat glad över den detaljen eftersom J ska jobba och hon då blir ensam med hund och barn, men jag tror inte det kommer bli något större problem. Jag har ju lyckats ta hand om dem båda tidigare, så jag tror nog syrran fixar det galant med! Jag rastar LB innan jag lämnar av honom, så hon kommer max behöva gå ut med honom en gång. Han är dessutom inget större fan av att bajsa i nya okända områden, så det lär nog räcka med en kort promenad runt kvarteret så han får kissa, fast det gör han säkert klart redan innan de kommit ut från gårdsplanen. Han är tämligen okomplicerad, den lille fyrbente.

Nu ska jag ägna en timme åt OS, det är hoppkval (ridsport of course, vad annars?) på SVT Play, en svensk kommer jag nog hinna se, kanske två beroende på hur snabbt det går.

Ja, det blev förresten inget KonsertFest för mig igår. Varken som betalande eller snyltande gäst. Det kanske ni redan förstog med tanke på att jag var hemma och bloggade om åskan. Det var nämligen vädret som fick den sista utslagsrösten i frågan, jag kände inte för att åka omkring i dåligt väder, så jag sket i det. Lite bitter är jag dock, det hade varit kul att se.

Säg mig vad du tänker om detta

