Dagbok

Bättre dag kan man liksom inte önska sig

Det blev en lång dag det här. Men herrejösses så bra den blev.

Förmiddagen gick stillsamt till. Kollade lite på hästhoppningen från OS innan jag åkte och lämnade av LB hos syrran, därefter begav jag mig för att möta upp Joanna o Mange. Vi åkte upp till övik. Vilket otroligt SKITVÄDER det var på vägen dit, fy fasen. Men upp kom vi, till arenan hittade vi (det är inte direkt svårt), i souvernirshoppen shoppade vi, och av en ren slump så valde vi platser precis intill där Emelie, Elin och Emil satt, dvs gänget som jag åkte med förra året. Det var ju lite lustigt.

Ispremiären var såååå bra! När laget presenterades så hade jag stundvis rysningar ända ner i fotknölarna. Kändes SÅ underbart att vara tillbaka i hockeysammanhang igen. Presentationen var bra, skills competition-grejen var underhållande (fast man kan ju fråga sig; har vi grymma målvakter i år eller ruggigt dåliga straffskyttar – 1 mål på 40 försök!) och att se en period snällhockey var också riktigt riktigt roligt.

Efter själva is-delen av evenemanget var avklarat så knölade folk in sig nere i entréhallen för spelarsignering – så även jag Joanna. Joanna hade köpt en söt body i shopen som spelarna fick signera, och jag, min vana trogen (haha), hade även i år köpt en tröja till Evelin som spelarna fick signera. Fast, jag fick även en tanke när jag stog där i kön, att jag nog kanske visste åtminstone en modoit till, som inte var på plats, som ville ha lite autografer, så jag gjorde en fuling och tog även ett papper (om var framlagt för att man skulle få använda dem förstås) och samlade signaturer även på det.

När det var dags för hemfärd så bestämde vi oss för att skippa E4:an och istället köra inlandet via Sollefteå. Det var roligt att se lite annat, den vägen har jag aldrig åkt heller så det var roligt. När vi kom till Sollefteå så åkte vi ner till Nipstadsfisket (kommer aldrig ihåg ifall det heter så eller om jag hittar på?) och tog en bensträckare. Det kom en karl och började fiska medans vi var där, och tror ni inte på själva fan att han fick napp?! En stor och rejäl lax. Jag och Mange fick skynda oss iväg och hämta en håv, laxen var felkrokan och skulle släppas tillbaka, men det är svårt att kroka loss den så länge den var i vattnet. Dock kom kvällens fiskekortskontrollant och hjälpte fiskaren så jag (och Mange) slapp, hehe.

Ingen fiskarjävel syntes till heller. Det var nog lika så bra det, jag tror inte jag hade varit så värst trevlig om jag hade råkat träffa på honom… Kanske. Jag är dålig på att vara otrevlig. Bättre att köra ignorera-stuket isf.

Sedan åkte vi vidare. När vi passerade Helgum så passade vi även på att svänga förbi hos familjen vars son skulle få A4-arket med autografer. Jag tror nog det blev uppskattat! Jag fick dessutom en kram av deras dotter, sötjänta! Kul att hon kom ihåg mig med :) Det blev en snabbvisit, dels skulle barnen sova och dels skulle vi tillbaka till stan och jag hämta hund hos syster. Vi åkte vägen via Indalsleden, det var kul att åka där när jag inte själv var chaufför, utan kunde njuta av den fantastiska utsikten. Vi stannade en kortis på utikstplatsen, och Mange posade för fototagning innan vi åkte vidare.

Strax efter 22 var jag inne i stan hos lillasyster. Brorsan hade skött sig exemplariskt vilket kändes enormt skönt. Vi stog ute och pratade i kanske en halvtimme eller så innan jag åkte vidare hem. Tog kvällsprommisen med LB och nu sitter jag här. Jag vet inte om jag är trött eller inte, jag känner mig inte riktigt trött, fast samtidigt känner jag mig trött. Ska nog försöka sova snart oavsett, blir jag för vaken kan jag ju alltid glo på tv en stund eller två.

Imorn fortsätter OS med mer hästhoppning. 12-15 verkar det hålla på. Och tills dess är jag ju både vaken promenerad och matad. Lillebror med, för den delen. Så det blir bra det. Ska försöka ta mig till Färsta innan dess med. Pirrigt.

Kvällens novell avslutas härmed.

Godnatt!

One thought on “Bättre dag kan man liksom inte önska sig

Säg mig vad du tänker om detta

