Vardagen · Yrkeslivet

Jaha, det där gick ju ganska… dåligt.

Nu är jag hemma från Färsta igen. Hade väl hoppats att saker skulle fungera enkelt för en gångs skull, den här gången i fråga om arbetsträning.

Det är fortfarande grönt att jag ska få vara där, så det är inga bekymmer. Jag har dock fortfarande inte fått tag på min handläggare på FK, troligtvis är hon på semester. På affektiva sa de att jag inte behöver FK’s godkännande för att börja arbetsträna, det kan man ta i efterhand, men det var en liten detalj som varken jag eller affektiva tänkt på. (För övrigt kul att jag skriver som om affektiva vore en person, men skit samma). Nämligen det här med försäkringar.

Det finns en viss skaderisk när man jobbar i stall och med hästar. Det är ingenting jag är direkt obekant med. Been there, done that, ungefär. Och tydligen så måste jag ha okej från FK innan jag börjar på Färsta för att just ha en försäkring ifall olyckan skulle vara framme. Jag har full förståelse för att de inte vill ha någon ”oförsäkrad” som springer omkring och jobbar där, så nu är det återigen bara vänta som gäller.. Suuuck.

Aja.

Om lite drygt en halvtimme ska jag åka ner till stan och möta upp en someone som jag ska ”byta objektiv” med. Jag skickar med mitt eget och får låna zoomobjektivet. Åhhhh så spännande! Jag fattar fortfarande inte att det är sant. Ja, som ni förstår så valde jag alltså att skicka iväg mitt objektiv för en titt med, åtminstone kanske för en första bedömning, så får vi väl se sen. Tror inte jag kommer sakna det ändå, så det går nog bra.

Nåja, kortprommis med hund nu, sedan stan, sedan OS-hoppning igen! Yeah!

Säg mig vad du tänker om detta

